Sivuille on koottu tietoa lapsille, nuorille ja perheille suunnatuista palveluista, kuten kasvua ja kehitystä tukevista palveluista ja arkea tukevista palveluista, kuten perhetyöstä ja kotipalvelusta.

Katso yleistä tietoa myös Lastentalo.fi

Alle 23-vuotiaiden lasten ja nuorten asiat hoituvat palveluluukun kautta. Voit ottaa yhteyttä ma-pe klo 8-15 chatin kautta tai puhelimitse 015 527 7000. Sähköisen yhteydenottolomakkeen voit lähettää 24/7


Terveydenhuolto

Lääkärin ja hoitajan vastaanotot
Terveysasemat
Päivystys
Laboratoriot
Röntgen ja kuvantaminen
Hammashoito
Kouluterveydenhuolto
Opiskeluterveydenhuolto
Fysioterapia, kuntoutus ja apuvälinepalvelut
Kasvun ja kehityksen tukeminen
Äitiysneuvola
Ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvola
Seksuaalineuvonta
Ehkäisy
Sukupuolitautitutkimukset


Kun Lapsi tai nuori sairastuu vakavasti

Päivystyspoliklinikan puhelinneuvonta 24/7
015 527 7777

Hätätilanteissa soita hätänumeroon 112.

Kun lapsi tai nuori sairastuu
Lasten ja nuorten yksikkö
Terveysasemat
Päivystys
Keskussairaalan palvelut
Tehostettu kotisairaanhoito


Mielenterveys ja päihteet

Mielenterveys on voimavara, osa terveyttä ja tärkeää yksilön hyvinvoinnin ja toimintakyvyn kannalta. Mielenterveyden edistäminen on toimintaa, joka tukee hyvän mielenterveyden toteutumista ja jonka tavoitteena on vahvistavien ja suojaavien tekijöiden lisääminen.

Lasten ja nuorten mielenterveys ja hyvinvointi
Mielenterveys ja päihteet
Päihdehuollon palvelut


Tukea arkeen

Uudet elämäntilanteet voivat tuoda arkeen aivan uudenlaisia haasteita ja herättää useita uusia kysymyksiä. Tällöin on tärkeää löytää toimintaa, tietoa ja apua itselle uusien asioiden kanssa.

Neuvolan perhetyö
Tukea perheiden arkeen
Palveluluukku
Raskaus ja vanhemmuus
Kasvun ja kehityksen tukeminen
Neuvolan perhetyö
Lapsiperheiden sosiaalityö
Lapsiperheiden kotipalvelu
Lastensuojelu
Lastensuojelun perhetyö
Perhepalvelukeskus
Perhetyö


Päivätoimintaa ja tekemistä

Yssi.fi


Asiakasraati

Lasten ja nuorten palveluiden asiakasraadin tarkoituksena on lisätä asiakkaiden osallisuutta ja vaikuttamismahdollisuuksia käyttämiensä palveluiden kehittämisessä ja toiminnan arvioimisessa. Asiakasraati kokoontuu säännöllisesti.

Asiakasraati