Siirry sisältöön
sulje tiedote
Terveysneuvon puhelinpalvelussa ruuhkaa

Mikkelin, Pieksämäen ja Savonlinnan seudun terveysneuvon puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet. Odotusaika on pidentynyt ja takaisinsoittopyyntöihin vastaaminen viivästyy virka-ajan ulkopuolelle. Jätäthän vain yhden takaisinsoittopyynnön.

Ikääntyneiden palveluohjaus

Ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjaus on ikääntyneille ja heidän läheisilleen tarkoitettu maksuton palvelu. Tavoitteena on tukea ikäihmisten kotona asumista ja etsiä ratkaisuja sujuvaan arkeen.

Ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjauksesta saat neuvontaa ja ohjausta hyvinvointialueen, yksityisten palveluntuottajien, kolmannen sektorin, vapaaehtoisten sekä seurakunnan ikääntyneille tarkoitetuista palveluista.

Palveluohjaaja tekee kanssasi yksilöllisen palvelusuunnitelman, jossa määritellään elämäntilanteeseesi parhaiten sopivat palvelut. Tarvittaessa palveluohjaaja tekee palvelutarpeenarvion tilanteestasi kotikäyntinä.

Tietoa palvelusta

Kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluihin liittyen, ota yhteyttä ikääntyneiden asiakasohjaukseen. Ikääntyneiden asiakasohjauksen tavoitat puhelimitse tai sähköisesti chatissa ja kiireettömällä yhteydenottopyynnöllä jotka löydät Eloisan verkkosivuilta. Voit täyttää Omaolo-palveluarvion, kun sinä tai läheisesi olette harkinneet omaishoidon tuen hakemista tai mietit, oletko sinä tai läheisesi oikeutettu saamaan apua liikkumiseen kodin ulkopuolella. 

Voit hakea palveluihin myös täyttämällä iäkkäiden palvelujen hakemuksen Eloisan verkkosivuilla.

Jos olet arjessasi kohdannut ikääntyneen, jolla olisi mielestäsi tarve palveluille, voit tehdä hänestä Huoli-ilmoituksen (Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen) Eloisan verkkosivuilla.

Puhelinasiointi

Asiakasohjaus ikääntyneille

Saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista.

Soita: +358 15 211 557

Palveluajat

ma–pe 09:00–15:00

Ikääntyneiden asiakasmaksutiimi

Asiakasmaksutiimistä saat ohjausta ja neuvontaa ikääntyvien palveluiden asiakasmaksuihin liittyen.

Soita: +358 15 351 3333

Palveluajat

ma–pe 09:00–13:00

Verkkoasiointi

Eloisan chat-palvelu

Eloisan chat tarjoaa maksuttomat, helppokäyttöiset ja paikasta riippumattomat palvelut.
Chatissa voi asioida anonyymina, mutta tarvittaessa myös tunnistautuminen on nopeaa ja turvallista verkkopankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla

Eloisan chat-palvelu

Iäkkäiden palvelujen hakemus

Voit hakea tällä hakemuksella iäkkäille myönnettäviä sosiaalipalveluja. Sinuun otetaan yhteyttä hakemuksen jatkokäsittelyä varten. Jos olet uusi asiakas, hakemuksen käsittely voi edellyttää palvelutarpeen arviointia.

Iäkkäiden palvelujen hakemus

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Kiireettömissä asioissa voit jättää yhteydenottopyynnön. Otamme sinuun puhelimella yhteyttä toivomanasi ajankohtana.
Yhteydenottopyyntö ei vaadi tunnistautumista (pankki- tai mobiilivarmenteen kautta).
Huomioithan, että kirjoitat puhelinnumerosi oikein.

Kiireetön yhteydenottopyyntö

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Mikkelin alue

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen on henkilön itsensä tekemä tai hänen suostumuksellaan tehty ilmoitus henkilön ilmeisestä sosiaalihuollon tarpeesta. Yhteydenoton voi tehdä kuka tahansa, joka havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi henkilön palvelujen tarve olisi syytä selvittää. Varhaisella avuntarpeen tunnistamisella pyritään tukemaan kaikenikäisten hyvinvointia ja auttamaan arjessa selviytymistä.

Huomioi, että tämä ilmoitus koskee vain Hirvensalmella, Juvalla, Kangasniemellä, Mikkelissä, Mäntyharjulla, Pertunmaalla ja Puumalassa vakituisesti asuvia.

Yhteydenotto on aina henkilökohtainen, joten tee tarvittaessa erilliset yhteydenotot kaikista tilanteeseen liittyvistä henkilöistä.

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Mikkelin alue

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Pieksämäki

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen on henkilön itsensä tekemä tai hänen suostumuksellaan tehty ilmoitus henkilön ilmeisestä sosiaalihuollon tarpeesta. Yhteydenoton voi tehdä kuka tahansa, joka havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi henkilön palvelujen tarve olisi syytä selvittää. Varhaisella avuntarpeen tunnistamisella pyritään tukemaan kaikenikäisten hyvinvointia ja auttamaan arjessa selviytymistä.

Huomioi, että yhteydenotto koskee vain Pieksämäellä vakituisesti asuvia.

Yhteydenotto on aina henkilökohtainen, joten tee tarvittaessa erilliset yhteydenotot kaikista tilanteeseen liittyvistä henkilöistä.

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Pieksämäki

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Savonlinna

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen on henkilön itsensä tekemä tai hänen suostumuksellaan tehty ilmoitus henkilön ilmeisestä sosiaalihuollon tarpeesta. Yhteydenoton voi tehdä kuka tahansa, joka havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi henkilön palvelujen tarve olisi syytä selvittää. Varhaisella avuntarpeen tunnistamisella pyritään tukemaan kaikenikäisten hyvinvointia ja auttamaan arjessa selviytymistä.

Huomioi, että yhteydenotto koskee vain Enonkoskella, Rantasalmella, Savonlinnassa ja Sulkavala vakituisesti asuvia.

Yhteydenotto on aina henkilökohtainen, joten tee tarvittaessa erilliset yhteydenotot kaikista tilanteeseen liittyvistä henkilöistä.

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen, Savonlinna

Lomakkeet

Palvelupaikat