Todistukset ja lausunnot on noudettava Sosterin toimipisteistä — Kelaan menevät lausunnot Sosteri toimittaa suoraan Kelaan. Sosterin laskut kulkevat lakon aikana, viiveitä voi tulla. Posti- ja logistiikka-alan unionin PAU:n maanantaina 11.11.2019 alkanut lakko vaikuttaa Itä-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymän toimintaan.


Uusista ajanvarauksista ilmoitamme tekstiviestillä, Hyviksen sähköisen asioinnin kautta tai puhelimitse.
Hyviksen sähköinen asiointi toimii, jos asiakas on tehnyt sähköisen asioinnin sopimuksen. Sopimuksen voit tehdä hetkessä Sosterin kotisivuilla www.sosteri.fi/asioi-verkossa. Kaikki ajanvarauksesi voit myös tarkistaa Hyviksen sähköisen asioinnin kautta. Tarvittaessa puhelinnumerossa 044 417 3368 annetaan apua ajanvaraukseen liittyvissä asioissa arkisin kello 8.00 – 14.00.

Hoitoyhteenvedot ja käyntitekstit ovat Omakanta-palvelussa luettavissa noin kahden viikon kuluttua käynnistä. Palvelun verkko-osoite on www.omakanta.fi

Todistukset ja lausunnot on noudettava Sosterin toimipisteistä – Kelaan menevät lausunnot Sosteri toimittaa suoraan Kelaan. Kelan todistukset ja lausunnot lähetetään Sosterista suoraan Kelaan joko Kelan turvasähköpostilla tai viedään konkreettisesti kuljetuspalvelulla Kelan Savonlinnan toimipisteeseen kerran viikossa.

Sosterin laskut kulkevat lakon aikana – viiveitä voi olla. Sosteri on ulkoistanut asiakaslaskutuksen ROPO Capitalille. ROPOn mukaan kirjeposti kulkee myös lakon aikana, mutta viiveitä voi tulla. Sähköinen laskutus toimii normaalisti niillä asiakkailla, jotka ovat tehneet sopimuksen sähköisestä palvelusta. Perintää ei tällä hetkellä tehdä aktiivisesti vaan odotamme lakon päättymistä. Asiakkaalle postin mukana saapuneet paperilaskut tulee maksaa normaalisti eräpäivään mennessä.

 

Seuraamme tilannetta ja tarkennamme tarvittaessa ohjeistusta.