Korona-asiat

Vapaa-ajan avustaminen 8.6.2020 alkaen

Vapaa-ajan avustamiset ovat olleet tauolla koronavirusepidemian vuoksi. Halutessanne voitte päättää lomautukset ja aloittaa vapaa-ajan avustamiset 8.6.2020 alkaen. Lomautuksen päättymisestä on ilmoitettava työntekijälle viimeistään 7 vrk ennen työn aloittamista. Jos työntekijälle sopii, niin hän voi palata työhön heti 8.6.2020 alkaen.

Myös työtoimintaan liittyvät avustamiset ovat olleet tauolla. Työtoimintaan liittyvät lomautukset tarkastetaan toistaiseksi tapauskohtaiseksi ja asiasta ollaan yhteydessä henkilökohtaiseen avustajaan suoraan tarvittaessa.

Pyydämme teitä huomioimaan, että suuria väkijoukkoja tulee välttää. Vapaa-ajan avustamista ei voi tehdä jos henkilökohtainen avustaja tai henkilökohtaisen avun käyttäjä on sairaana.

Vapaa-ajan avustamista ei voi aloittaa ennen kuin suojainasiat ovat kunnossa eli haettuna vammaispalvelusta sovittuna aikana. Pyydämme teitä myös perehtymään 28.4.2020 päivitettyihin ohjeisiin huolellisesti.

Uusittu työ- ja suojavaatetuksen sekä henkilösuojamien käyttöohje, joka on löydettävissä alla olevan linkin kautta.

Uusittu työ- ja suojavaatetuksen sekä henkilösuojamien käyttöohje 28.4.2020

Jos sairastut hengitystieinfektioon, niin olethan välittömästi yhteydessä Avustajakeskukseen, josta saat ohjeet lisäsuojainvarusteiden hankkimiseksi!

AJANKOHTAISTA

Avustajakeskuksen toiminnassa tapahtuu muutoksia 1.7.2020 alkaen

Olemme kehittäneet toimintaamme saamamme palautteen perusteella ja teemme seuraavia muutoksia, jotka liittyvät toimintaamme:

  • Ohjausta ja neuvontaa saa jatkossa keskitetysti yhdestä puhelinnumerosta  044 417 3775
  • Avustajakeskuksen palveluohjaus palvelee teitä arkisin seuraavasti:
MAANANTAI 8.30-11.30
TIISTAI 12.00-15.00
KESKIVIIKKO 8.30-11.30
TORSTAI 12.00-15.00
PERJANTAI 8.30-11.30
  • Jatkossa sähköpostilla tapahtuvat yhteydenotot osoitteeseen avustajakeskus@sosteri.fi
  • Asiakkaiden palveluohjaus on jaettu avustettavan sukunimen mukaan. Luovumme Avustajakeskuksen palveluohjauksessa asiakasjaosta 1.7.2020 alkaen.
  • Lomakkeita voi hakea vammaispalvelun (Keskussairaalantie 6, F11) aulasta
  • Vammaispalvelun aulassa on myös postilaatikko, johon voi jättää Avustajakeskukseen ja vammaispalveluun tulevaa postia
  • Toivomme, että henkilökohtaista tapaamista varten varataan aika etukäteen
  • Kirjaamme kaikki Avustajakeskukseen tulleet yhteydenotot asiakkaan asiakastietoihin
  • palkanmaksuun liittyvät sähköpostit (esim. verokortit, työvuorotaulukot jne.) lähetetään osoitteeseen palkat.avustajakeskus@sosteri.fi
  • työvuorotaulukon ulkonäkö on muuttunut, mutta työvuorotaulukot voi edelleen palauttaa entiseen tapaan kaksi kertaa kuukaudessa ja vanhat lomakkeet voi käyttää loppuun

 

TYÖNANTAJAMALLINEN Henkilökohtainen apu

Työnantajamalli on yksi henkilökohtaisen avun järjestämistavoista. Työnantajamallisessa henkilökohtaisessa avussa vammainen henkilö toimii henkilökohtaisen avustajansa työnantajana. Työnantaja voi valtuuttaa valtakirjalla Sosterin huolehtimaan työnantajalle kuuluvista lakisääteisistä velvoitteista. Työnantajana toimimiseen saa ohjausta ja neuvontaa Sosterin Avustajakeskuksen palveluohjaajilta. Avustajakeskus auttaa myös avustajien sijaisjärjestelyissä, rekrytoinneissa sekä työnantajavelvoitteiden hoitamisessa.

 

Henkilökohtaisten avustajien palkanmaksu

Sosterissa henkilökohtaisten avustajien palkanmaksu hoidetaan Oima-sijaismaksapalvelun kautta. Palkka-asioita hoitavien henkilöiden palveluaika on arkisin klo 9.00-12.00.

 

LOMAKKEET

Työvuorotaulukon täyttöohje

Työvuorotaulukko 1 & 2

Matkalaskun täyttöohje

Matkalasku

Henkilökohtaisen avustajan oma ilmoitus sairauspoissaolosta

Lomautusilmoitus

 

OLETKO KIINNOSTUNUT HENKILÖKOHTAISEN AVUSTAJAN TYÖSTÄ?

Haemme luotettavia, reippaita ja oma-aloitteisia henkilökohtaisia avustajia eripituisiin sijaisuuksiin osa- ja kokoaikatyöhön. Sijaisuuksia on tarjolla Savonlinnassa, Savonrannalla, Kerimäellä ja Punkaharjulla ympäri vuoden. Täytä hakemus osoitteessa https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikka/168087/ niin olemme yhteydessä sinuun.