Sosterin toimialueella toimiva ikäihmisten neuvontapiste Nestori avasi helmikuun lopulla palveluohjaajien ja muistiasiantuntijan chat-palvelun. Nyt palvelun aukioloajat laajenevat. Toukokuusta 3.5.2021 alkaen Nestori-chat palvelee joka arkipäivä maanantaista perjantaihin klo 10.00–14.00.

Chat-palvelussa voi kysyä anonyymisti ohjausta ja neuvontaa esimerkiksi ikäihmisten palveluihin, harrastusmahdollisuuksiin tai vaikkapa muistitutkimukseen pääsyyn liittyvissä asioissa.

– Chat on turvallinen yhteydenottokanava myös korona-aikana. Lisäksi se laajentaa merkittävästi muualla asuvien omaisten ja läheisten mahdollisuuksia ottaa yhteyttä Sosterin palveluohjaajiin, projektipäällikkö Pia Karttunen Sosterista sanoo.

Asiakasta voidaan myös esimerkiksi neuvoa Sosterin sähköisten palvelujen käytössä tai ohjata hänet tarvittaessa kolmannen sektorin tai yksityisten palveluntuottajien palveluihin. Uudistuneisiin chat-palveluihin pääsee Sosterin internetsivuiltaosoitteesta www.sosteri.fi. Chat-kuvake löytyy internetsivujen oikeasta alareunasta.

– Chat on Nestorissa lisäpalvelu, ja se toimii puhelimessa tapahtuvan palveluohjauksen ja Nestorin toimipisteiden rinnalla, Karttunen sanoo.

Palveluohjauksen laajentaminen sähköisiin kanaviin on osa Sosterissa käynnissä olevia sosiaali- ja terveysministeriön rahoittamia sote-uudistusta tukevia hankkeita.

 

Lisätiedot

Pia Karttunen, projektipäällikkö, p. 044 417 3587, pia.karttunen@sosteri.fi

Leena Korhonen, hankekoordinaattori, p. 044 417 3175, leena.korhonen@sosteri.fi