Koronapuhelin vastaa asukkaiden tiedusteluihin viruksesta arkisin kello 8-18. Koronapuhelimen numero on 015 527 2700 ja siihen vastaavat Sosterin sairaanhoitajat.

Sairaanhoitajat vastaavat kysymyksiin, antavat yleisiä ohjeita ja tarvittaessa ohjaavat ihmisiä päivystykseen.

Akuuteissa tilanteissa edelleen soitto päivystykseen 116 117.  Hätätilanteissa aina yhteydenotto 112.

Jos epäilee koronavirusta tai haluaa tietää onko voinut saada tartunnan, voi tehdä myös henkilökohtaisen arvion sähköisesti osoitteessa https://www.omaolo.fi/.

Omaolo on SoteDigin tarjoama palvelu oire- ja palveluarvioihin.

Voit hakea tietoa myös Terveyskylän koronabotista.

Koronabotti ohjaa ja antaa neuvoa COVID-19 koronavirukseen liittyvissä kysymyksissä. Jos tarvitset kiireellistä sairaanhoitoa, sinun tulee olla yhteydessä hätänumeroon 112. Koronabotti ei korvaa terveydenhuollon ammattilaisen neuvontaa, diagnoosia tai hoitoa.

Kansalaisten käytössä on myös THL:n valtakunnallinen koronapuhelinpalvelu, joka myös vastaa vastaaviin yleisiin tiedusteluihin arkipäivisin klo 8-21 ja lauantaisin klo 9-15 numerossa 0295 535 535.

Puhelinneuvonnasta ei saa terveysneuvontaa eikä ohjausta päivystyksellisissä akuuteissa oireissa.