Asioimiskäytännöt
Ajan tarkastaminen, peruminen tai siirtäminen
Jos et pääse tulemaan sinulle varatulle ajalle vastaanotolle, tutkimukseen tai toimenpiteeseen, peruuta tai siirrä aikasi heti kun saat tietää esteestä. Peruuttamattomasta ja käyttämättä jääneestä ajanvarauksesta laskutetaan 15-vuotta täyttäneitä asiakkaita hinnaston mukaisesti.
Ajan tarkastaminen, peruminen tai siirtäminen
Osastojen käytännöt
Osastoilla edellytetään niiden käytäntöjen tiedostamista ja noudattamista. Eri osastojen käytännöt saattavat poiketa toisistaan. Varmistathan käytännöt aina kyseiseltä osastolta.
Potilasturvallisuus
Potilasturvallisuus tarkoittaa terveydenhuollossa toimivien yksilöiden ja organisaation periaatteita ja toimintoja, joiden tarkoituksena on varmistaa hoidon turvallisuus sekä suojata potilasta vahingoittumasta.
Potilaan näkökulmasta potilasturvallisuus on sitä, että potilas saa oikeaa hoitoa, oikeaan aikaan ja oikealla tavalla ja hoidosta aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa.
Saapuminen sairaalaan
Aulapalveluhenkilö opastaa ja ohjaa asiakkaita liikkumaan sairaalassa, auttaa tarvittaessa ilmoittautumisessa itsepalveluautomaatilla sekä vastaa tiedusteluihin potilaiden sijainnista sairaalassa. Sairaalan vahtimestareiden neuvontapalvelu sijaitsee pihanpuolen pääoven läheisyydessä, ensimmäisen kerroksen aulassa.
Takaisinsoitto ja puheluiden tallennus
Sosterissa on useassa toimipisteessä käytössä puhelinyhteydenotoissa takaisinsoittojärjestelmä ja puheluiden tallennus.
Takaisinsoitto ja puheluiden tallennus
Taksin tilaaminen
Kela-taksien numero on muuttunut ja nyt on kaksi numeroa, josta voi tilata Kela-taksin 0800 415 700 (DRide Oy) tai 0800 306 600 (Ekvator Oy). Asiakas voi valita, kumman palvelutuottajan kyydin tilaa. Vain näistä numeroista tilatuista matkoista voit saada korvauksen. Tilauspuhelu on maksuton.
Tutustu Kela-taksin tilaamiseen ja taksikäytäntöhin:
Näin tilaat kelan korvaaman taksin etelä_savossa
Jos potilas ei saa matkasta Kelan korvausta, voi taksin tilata numerosta 0200 01510. Savonlinnan keskussairaalan pihassa pääovea vastapäätä päivystää päiväaikaan takseja. Neuvonta, aulapalvelu ja päivystyksen sihteerit voivat myös tarvittaessa tilata taksin. Myös muilla terveysasemilla henkilökunta auttaa taksin tilaamisessa.
Yleiset käytännöt
Yleisiä käytäntöjä ja ohjeistuksia Sosterin yksiköissä toimimiseen.